Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2008 19:59 - Отворено писмо до Патриарх Максим (за гей парада, като повод за разговор за Българската Църква)
Автор: bist Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8957 Коментари: 27 Гласове:
1

Последна промяна: 25.04.2015 18:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 




Гласувай:
1



1. cefulesteven - Отговор от обикновен мирянин
28.06.2008 20:52
Първи лични изводи:

1. Хомосексуалистите са жертва на интерес който дори не разбират. До вчера не бяха приети, но не бяха и отхвърляни. Това което постигнаха с години, за което се бори дори и в нашия форум един човек за един ден рухна. Защото самата проява беше напълно абсурдна. От една страна искат да ги приемат като всички останали, от друга страна правят парад на хора които не са като всички останали. Информационният шум изнерви и малкото които се опитаха да останат в страни от историята. Толкова малко събрани хора не може да се нарече парад, то е смешно. Причината не е, че са били сплашени, а просто защото не са се нуждаели от този парад. Защото повечето хора, а в това число едва ли са различни хомосексуалистите, точно когато някой се опита да ги заплаши, стават по-гневни и биха излязли точно за да покажат, че не са страхливци още повече, защото знаят, че зад тях е и полицията и закона. Причината за малкият брой е, че по-голямата част са усетили фарса, абсурда на цялата тази история.

2. Хората на Расате са жертва на същият този интерес на който са жертва и хомосексуалистите. С възможността да бъдат обвинени, че са нападали, ще бъде оправдана донякъде тази толкова безсмислена иначе проява. Освен това направиха здрава реклама на хомосексуалистите. От друга страна, партията точно днес ще получи най-много симпатизанти и на веднъж, защото масово хората са изнервени от парада и парадирането.

3. Не може да се прави паралел с европейски парад, защото шествията имат традиция и то не само шествията на хомосексуалистите, а всевъзможни шествия с повод или без повод, прието е всеки да се весели както му допадне, да си протестира или да се показва. Тук не е изработено, не е навлязло като начин на живот и нито е възможно да е повод за веселие и шарения каквто е парада и по-скоро хомосексуалистите се появяват за да позабавляват останалите, нито е възможно да бъде протестен митинг, защото не чух за някакви искания, а и не съм чул с нещо правата им да са ощетявани, а ако има такива, то са в частност и за тях си има съд.
От днес просто се създаде напрежение между хомосексуалистите и всички останали.
Защо? На кого му беше необходимо! Каква беше тази стройна организация. Бие на очи, че е много професионално направено за да бъде гласно, да удари всички сфери на разпространение. И да бъде максимално рекламирано. При резултат няма и сто излязли човека, за тази гласност, ясно е, че нещо друго се е целяло.

Според мен: Разделяй и владей! Сега ще има напрежение между едни и други. Като е разделен народа, като воюва един срещу друг, не може да види сериозният си враг.

Случайно ли съвпада с вдигащата се инфлация или има нещо друго? Не знам.

Но друго има. И то не е нито хомо нито хетеросексуално, а е интерес от съвсем друга материя.

Това е от мен.
цитирай
2. empire - xxx
28.06.2008 22:25
Хах... педали смешни... Бях ли си "у планината" щях да се метна до София да ви тегля по една псувня !
цитирай
3. marystaneva - До bist
28.06.2008 23:04
Аз съм хетеросексуална, но това не ме прави нито по-добра, нито по-лоша от хомосексуалните. Не ги обичам, не ги мразя, не ми пречат... Не ги познавам. Но познавам свещеници - чиновници. С работно време от...до. Алчни, чревоугодници, пияници... Слава богу, не всички са такива! Има и други, като отчето от Нови Хан. Но ми стана тъжно и болно като прочетох писмото ти. Не за "светите" отци, не и за хомосексуалните, а за Църквата. Християнка съм, но не мисля, че вярвам в Бог. Не съм го почувствала. Вярвам в доброто. И бих се подписала до теб, ако ми позволиш, под всичко това, което си написала в писмото си.
цитирай
4. анонимен - и аз се подписвам
29.06.2008 01:52
ако ако четете ще я разберете ...
Истината е че всички имат място и смисъл на тази земя, и никой няма правото да иззема господните дела от Господ !
цитирай
5. gothic - erato, дай нещо и по точка първа. . . .
29.06.2008 05:20
erato, дай нещо и по точка първа....
цитирай
6. petdoshkov - Подкрепям
29.06.2008 08:27
Хомосексуалните (гейове и лезбийки) имат право на изразяване (универсално право на човека). Те се раждат такива. И следователно също като нас са деца на Бога. Няма само един път към Господ. Заклеймяването им от Православната църква е меко казано неуместно. Няма директна връзка между недобросъвестност и сексуална ориентация. Доминиращото негативно отношение към хомосубектните е вариант на нетолерантност и в случая на неиздържано изпитание. Щом си настроен негативно към тях, ( след Ерато ) не гледай парада им.
цитирай
7. nakom - църквата не е Бога, а просто орган който си приписва
29.06.2008 10:48
част от функциите му.В чиито среди има също не малко хомосексуалисти.
На мен хомосексуалистите не ми пречат.Пречи ми омразата, простотията, нетолерантността, откровенната селяния, ей такива неща.Когато започнат да ми пречат хомосексуалистите, вероятно ще имам нещо против тях.Дотогава, те са едни рядко нетолерирани същества - от родители, роднини, познати, общество, колеги.Парада им не пречи на никого - в 2 милионна софия са се събрали 150 човека - колкото за семки.Значи останалите ги е страх.И на тези 150 човека излезли да обявят себе си, има 88 арестувани, което е сигурно под 50% от тръгналите да бият някого, който не им е направил нищо освен че обича да си го слага по друг начин.Никога няма да имаме европейски манталитет, с тези азиатски разбирания.Аз на гей парад няма да отида, просто не ми е в разбиранията да вряскам по улиците - нито за иракли, нито за странджа ходих.Но за следващият парад, ще внеса една скромна лепта - знам че се организира с дарения.Това ще ми е приноса ми срещу омразата и нетолерантността.
цитирай
8. sparhawk - Значи
29.06.2008 11:31
почти всички клонове на Църквата са против хомосексуализма и парадирането с него и аз напълно ги подкрепям. Отделен е въпроса, че начина на протест срещу това е просто игнор, а не псувни и юмруци.
Но аз не виждам нищо лошо в заклеймяването само по себе си. То е знак на неодобрение, нищо повече. Не е призив за бой. Не е призив към омраза.
Просто неодобрение.
Което споделям.
цитирай
9. анонимен - всички аврамитски религии отричат
29.06.2008 11:41
"Аврамитските" религии е условен термин.Под него аз имам предвид юдаизма,християнството и исляма.(Всички произлизаме от Авраам).Тези най-главни монотеистични религии категорично отричат мъжеложството (содомията) и други форма на полова перверзия.Затова всички християнски деноминации и ислямското духовенство направиха декларации в смисъла на тази от Светия синод.Те просто канонично са длъжни да вземат подобно отношение.От друга страна медицината търси причините за явлението хомосексуализъм-предлагат се различни версии за произхода на проблема.Когато в медицината се говори за явление и проблем,това означава,че нещо не е наред,че има патология.Че е нарушен основният биологичен нагон-осъзнат или неосъзнат стремеж към оставяне на поколение. Няма какво да се заблуждаваме и да вярваме,че това си е "друг вид нормала" сексуалност, защото не е така.Става въпрос и за перверзното желание на част от педерастите и лезбийките да парадират с различността си,очевидно чувствайки дълбоко в себе си някаква гузност и желаейки да я намалят чрез обществено признание.И точно това отвращава.Ако на някой му харесва да му тикат под носа непровокирани с нищо паради на педерасти и лезбийки,той твърде широко разглежда въпросите на здравата нравсвеност, която се различава съществено и качествено от слободията.
Между другото,обръщението кам патриарха е "светейшество".
цитирай
10. cefulesteven - erato -
29.06.2008 12:30
2. Първо да кажа, че не съм от хората на Расате, за да не ми бъде приписано и това. Но пък няма как да премълча, че сега ще се явят единственото оправдание за целия абсурден парад. И организаторите му, могат да им бъдат само благодарни. А, че ще спечелят точно сега много симпатизанти, то е ясно. Защото:

Спомена да се махна от София, соломоново решение, защо трябва да се махам, макар изобщо не съм в София, у дома съм си, в провинцията, но там е работата, че всички сме в глобалното село и да речем, ако мога да не гледам телевизия, както и правя, с малки изключения, не мога заради един парад да се изолирам и от интернет, а докато съм в интернет не мога да не се сблъскам с толкова крясъци, около "събитието с изключителна важност за живота на вселената и всичките й микроорганизми", че да няма реакция.

3. Шествията които спомена не са "карнавални" те не са от веселата част, а винаги е ставало въпрос за конкретни или близки до конкретни искания. Като се изключат няколко големи метъл концерта на които съм бил, като се изключи рокерското шествие по първа пролет и първоюлското до Джулая, какви други подобни е имало? Тези споменатите си имат традиции, че корените им са още от преди десети, но с това списъка на шествията заради самите шествия се изчерпва.
О, да! Забравих. При големите успехи на нашите футболисти на световното, имаше спонтанни по улиците. Това са.
В страните където се провеждат хомосексуалните паради, шествията са безброй и тези паради са едни от многото. И наистина са веселба и атракция и за хетеросексуалните. Не предизвикателство, каквото беше това в случая.

Не съм се нахвърлил върху хомосексуалистите, а парадирането. Има разлика.

Защото няма конкретно искане, защото правата им като цяло се пазят.

Това е.
цитирай
11. анонимен - Това е манипулация
29.06.2008 12:47
Нямам нищо против гейовете, но това събитие означава натрапване. Защо се натрапват?
цитирай
12. cefulesteven - 15. анонимен - Това е манипулация
29.06.2008 13:09
Според мен, някой тарикат, най-вероятно самия скрит, че даже от себе си, хомосексуалист е решил да ги използва за пушечно месо. За да има конфронтация, за да има вражда, разделение, което разбира се, да укрепи властта му.
И те се вързаха.
И сега, едно, че са изместени далеч по-важни теми от публичното пространство, едно, че се създаде едно съвсем безсислено напрежение.

Лоша работа. И наистина си е манипулация.

цитирай
13. mitternacht - Да видим...
29.06.2008 13:15
Църквата надали се страхува от нещо.Поне не и една здрава такава организация.Нашата не е, но да приемем, че е.
Содомията е грях според Библията, Корана и каквото и да е друго.Затова Синода си позволява да осъжда.
Ако няма такъв парад, означава, че ненормално-сексуалните са достатъчно умни, да не се хвалят и да ни го набиват в очите.Те биха се обичали съвсем мирно, както се обичаме и нормалните.
Незнам дали имат право да ходят на църква, след като содомията е грях, но пък сигурно не пречи да се изповядат по всяко време.
Дай го тоя списък с известните исторически личности.От всички ненормално-сексуални признавам единствено Леонардо д'Винчи.
Точно зрители... незнам.Но имаше доста ПРОТИВ.
Мда, тука съм съгласен.Църквата СПИ.Навсякъде се шири разврат, ама айде... това също е нейна работа.
Под "съблазън" сигурно са имали на предвид "разврат".


Обаче!
Имаше и нещо добре в тоя парад.Доколкото се видя от репортажите, ненормално-сексуалните бяха облечени прилично.Не се държаха гнусно.Ей това е хубаво.





цитирай
14. bist - линк към списъка на известните личности - за съжаление достъпен в пълен вариант само на ангийски
29.06.2008 14:06
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:LGBT_people_by_occupation
Този списък е според това какво работят, но ако разцъкате ще видите и списъците, съставени по други показатели. За съжаление ще ми отнеме седмица за да ги преведа, за това - моля пийте вода от извора.

цитирай
15. анонимен - ?!
29.06.2008 14:54
ааа за какво е целия шум?! не ме интересува с кого спиш, не меинтересува защо го правиш... както и теб не те интересува защо си лягам с някого от срещуположния пол. Та по темата - вие искате да не бъдете дескриминирани и хората да ви смятат за нормални, каквито след парада се съмнявам че сте, защото аз не ходя по улиците демонстрирайки че чукам мъже (аз съм жена:)) и ако го направя... хората ще решат че нещо... ми има. Та така... опитвате се да ни натрапите някакви проблеми дето нито ги има, нито някой се интересува от тях. А за църквата... няма как да не реагира и вие много добре го знаете. Простго сте нагли и тая показност дразни. Толкова от мен
цитирай
16. mitternacht - ..
29.06.2008 15:25
Видях набързо оня списък.
От писателите имаше един познат-Оскар Уайлд.Въпреки, че не съм го чел и не ми представлява интерес.
За моделиерите, всички знаем.Явно е модерно при тях.

А тук имаме ли такива хора?Няма лошо.Не трябва да се крият, всички сме настроени колегиално.Пък и никога не е късно да научиш нещо, за природата на някой.Нъл тъй?
цитирай
17. danel - bist, не съм като вас, но съм до вас!
29.06.2008 15:33
Вярваща съм, но не съм добре настроена към църквата като институция. Погледнете свещениците- по- голямата част от тях са си чисти чиновници. Гледах ги на великденската служба. Охранени и някак си мазни. Защо са само по църквите и гробищата? Защо не ги виждаме там, където имат най- голяма нужда от тях- при тежко болните, при изоставените деца, в старческите домове, при наркоманите? Преди година бях в Нови хан при отец Иван- да, това е божи човек, с грижа и любов към нещастните и изоставените. Бог е любов, да, така е, бог е в мене. Ако аз живея с мисълта за добро и обич всеки ден, аз нямам нужда от един чиновник, който да ми мърмори някакви непонятни думи, за които ще му дам пари. Отказах се да викам свещеник, когато правя помени за баща ми. Отивам, седя тихо на гроба му и това е всичко. Парите, които бих дала за петминутно мърморене, бих ги дала на такива като отец Иван , на организацията на покойната Донка Паприкова и на други, които се грижат за душите и телата на нещастните и болните.
Не била позволена любов между еднополови, защото не се създават деца. А какво да кажем за всякакви извратености между хетеросексуални, при което също не се създават деца? Причудливи пози и подробности, измислени , за да увеличат чувството на удоволствие от секса. Защо да не е позволено и на хомосексуалните да изпитват подобно удоволствие от общуването помежду си.
Съгласна съм обаче, че прекалената показност не е хубаво нещо, както между хомосексуални, така и между хетеросексуални.
цитирай
18. teodortodorov - http://teodortodorov. blog. b...
29.06.2008 16:23
http://teodortodorov.blog.bg/viewpost.php?id=207007
цитирай
19. gantree - !!!
29.06.2008 16:44
Я, колко много глупости !!!
цитирай
20. lyudmilstefanov - Браво, bist!
29.06.2008 18:46
Много силен първи постинг и с удоволствие ще чакам и следващи!
Приобщавам се към всяка твоя дума. Мисля си, че думата религия идва от латинското religare, което означава "свързвам". А нашата църква с много свои акции не свързва, а разделя. Само дето не си казва направо да бъдем нетолерантни, както прави примитивния Расате.
И моя последен постинг е на тази тема. Ще се радвам да го прочетеш.
цитирай
21. анонимен - Анелия
29.06.2008 21:59
bist,
Ако ще ме цитираш, тогава го направи коректно. Бях пуснала в коментара си линк към постинг в друг блог, който, показва един по-различен и най-вече балансиран поглед към проблема, и който, според мен, си заслужава да се прочете. Но нейсе...
А по въпроса за глупостите - гледам, че и gantree се е изказал по подобен начин, въпреки че смисълът, който той влага в коментара си, е противоположен на моя, съдейки от прочетеното в блога му.
Та, и аз благодаря за интереса и двойните стандарти.
Приятна вечер!
цитирай
22. minavam - Многопласто, bist.
30.06.2008 15:16
Доста си помислих преди да оставя отговор. Проблемът който описвате е сериозен, но както виждам малцина са разбрали написаното.
Вижте, не харесвам това което става в църквата сега и не свалям отговорността на самите свещеници, възмущението ви е напълно обосновано, но хайде пък да не изкарваме миряните като пълни жертви. Този който наистина търси свестен, отговорен духовник - той не разчита само на късмета, или на това че всеки един свещеник в църквата ще отговаря на представите му за такъв. Това е като с лекарите и учителите: честичко трябва много да се постараеш да намериш човек който ще те излекува и научи. Но който търси - намира.
А относно становището на Патриарх Максим за гей-парада не ви разбирам, извенете, какво би трябвало да каже той? Него го питаха за мнение и той го изказа. Да не очаквате да каже:"Бе да, пичове, нo`гу яку, елате сичките в църквата барабар със знаменцата-перцата-балончета и ще пием и ще пеем, нали всички сме чада Божии". Вие самата пишете:"Срамувам се за това, че децата ни не се чувстват обичани в нея и не могат да получат помощ там, а хукват към разни секти дето ги обграждат с фалшива любов, за да им вземат парите и душите. " Одобрение и премълчаване на подобен парад от към страната на църквата в една православна държава би било също вид подтикване на децата към изхода на храмовете.
Вижте, не съм против гейове, то пък не е моя работа кой с кого спи. Но не искам някой да ми навира в очите "Виж ме, аз се чукам с мъж/жена". Добре де, човеко, но аз не те и питам, ти ако ме питаш с кого правя секс - няма и да ти кажа, хеле пък да изляза на площада за да го показвам. Малко уважение към личното пространство, моля. Демонстрацията на подобни лични неща си е чист разврат и проява на ултра-вулгарен вкус, и какво очаквахте вие от Църквата? Да го одобри? Думата "съблазън" е синоним на "изкушение", би трябвало да знаете, както и отношение на Църквата към тези понятия :-)
цитирай
23. vkolev22 - Патриархът ...
30.06.2008 19:14
е Светейшество, а не Високопреосвещенство - такива са митрополитите!
Освен БПЦ и Католическата екзархия, а и Главото мюфтийство се обявиха против.
Странен ми е призивът: като не ви харесва, изчезвайте от София! Мноого толерантно, наистина!
цитирай
24. watchtowerman - Братле,
01.07.2008 10:45
не е подходящо да изявяваш поста за гейовете с лика на Фреди. Държа да знаеш, че той беше нормален, после многото пари го направиха развратен и "обратен", а когато го гепи СПИН-а и разбра, че ще се мре и че скоро ще отиде да дава отчет какви ги е вършил на земята, се раз-хоми и раз-гейчи. Написа и Послание до последователите и обожателите си, че се разкайва за хомо периода от живота си, като приканва да бъдем сексуално "нормални". Това Послание го няма преведено на български, сами се досетете защо. Та, Фреди в края на живота се завърна към Принципа на сексуалната нормалност и не е подходящо да бъде изявяван като хомо и гей символ.
Но има и друго странно, защо гейчетата и платените им "доброжелатели" не дигат патардия, че са дискриминирани от армията? Тя е държавна институция, но прилага инструкции по недопускане на хомосексуалисти. За какво става въпрос: нарушаване на Конституцията, незачитане свободата на сексуалната ориентация, или механизъм за опазване на една институция, която ТРЯБВА ДА РАБОТИ с възможно по-малко проблеми в името на опазването на Властта и държавата. Следователно, щом армията ТРЯБВА ДА БЪДЕ ОПАЗВАНА от хомо и гей ориентирани, за да функционира ефективно, то защо трябва обществото да понася пасива със сексуалната "обратност"? Ами, че то е простичко - защото обществото НЕ ТРЯБВА да функционира ЕФЕКТИВНО, в името на по-безпроблемното Управление на управляващите. Обществото трябва да е разпиляно, колкото повече "различие", толкова по-малко единение. Хомо и гей изпълняват политическа поръчка, без да я подозират.
Когато Армията признае РАВНОПОСТАВЕНОСТТА на хомо и гей, тогава да им се признае и равнопоставеността в обществото. А дотогава - както ги считат в армията - там се допускат САМО здрави, т.е. нормални физически и психически. "Обратните" са физически здрави, което означава, че недъгавостта им е психически проблем или отклонение.
Църквата идентифицира това психическо отклонение като морално и го нарича разврат, похот, сладострастие. Люде с такива характеристики се въдят винаги там, където са "лесните" пари - наркомания, проституция, далавери, кражби.
Нещата са простички, но се вдига шум за да бъдат замазвани с лъжи и уйдурми.
цитирай
25. bist - ДО Анелия
01.07.2008 15:05
Извинявай- качи пак линка, че не съм в София - респ. нямам достъп до скреена за да копирам линка. Аз ще го одобря в първия момент в който отново вляза в нет-а
цитирай
26. kolevdobri - "Близо до народа"
31.03.2010 21:00
Свещенниците са близо до народа. "На една ръка разстояние". Колкото да ни вземат парите, без да се налага да се прегръщаме. За да продаваш свещи трябва да си близо до народа. Същото е и когато вземаш пари за опело. Може ли да не си близо и да вземеш парите за опелото? Разбира се, че не може. Може ли дистанционно да се "освети", офис наприме? Не може. Трябва да си близо както до офиса така и до този, който ще ти пусне нещо за "услугата". Също трябва близост и когато прибереш наема от бизнеса в центъра на София, да кажем по 40 евро на квадрат, всеки месец. Имоти, получени по съмнителен начин. Един крадец - цар, дава на друг крадец - църквата, някакъв краден имот и той става законен. Това също е близост. Може ли без близост. Така че, не говорете че няма близост. Те са много близо до нас, когато трябва да вземат и много далеко ... когато трябва да дадат. Ама то какво да дадат - поне да бяха се изкъпали и избръснали и да поотслабнат малко, че да са по-приятни за гледане. За даване изобщо не става дума.
А за гей парада ли ставаше дума? Всеки има право да се чука когато си поиска, с когото си поиска и както си поиска - стига да няма насилие. Какво всъщност е целта на гей парада? Да набереш повече привърженици? Да си раздадеш визитките на публично място? Знам ли и аз. По добре да млъкна, явно че влизам в общество, в което не е моето място. Но това не означава, че ги съдя. Те са си такива и аз съм си такъв. Щом така е отсъдил всевишния. Патриархът също си трае. Съгласен, несъгласен - това не е важно. Важното е мангизите да текат. Та не чакай от умрял писмо.
цитирай
27. marystaneva - Не съдете, за да не бъдете съдени. Бог е любов!
01.04.2010 20:26
danel написа:
...Защо не ги виждаме там, където имат най- голяма нужда от тях- при тежко болните, при изоставените деца, в старческите домове, при наркоманите? ... Бог е любов, да, така е, бог е в мене. Ако аз живея с мисълта за добро и обич всеки ден, аз нямам нужда от един чиновник, който да ми мърмори някакви непонятни думи, за които ще му дам пари.


Ето за това става дума, а не за гей-парада. Той е само поредния повод да си припомним, че Църквата я няма. И не аз, грешната, трябва да я търся. И къде? В кварталната черква попът си има любовница, общува с мутри и това е обществена тайна - не бих стъпила там.
Опитвам се да спазвам 10-те божи заповеди, да обичам ближния, да съчувствам и да помагам на другите, да живея почтено. Всички сме грешни - кой повече, кой по-малко. Не зная дали ще спася душата си, но се опитвам да я опазя доколкото мога. И толкоз. Аз също не викам свещеник на гроба на баща си - и без друго татко не ги обичаше много. А ако Църквата ме иска, тя трябва да ме намери. Такава, каквато е сега, не чувствам нужда от нея.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bist
Категория: Новини
Прочетен: 71269
Постинги: 15
Коментари: 94
Гласове: 146
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930